2010年5月17日 星期一

This is the last time


高一的時候,我還真的買了這張專輯,之後便很少再聽Keane了。

This is the last time
這是我最後一次
That I will say these words
說出這些話
I remember the first time
我依然記得第一次
The first of many lies
所有謊言的第一次
Sweep it into the corner
將它都掃到角落
Or hide it under the bed
或者藏在床底
Say these things they go away
告訴我這些事情都已走遠
But they never do
但是他們從未離開
Something I wasn't sure of
那些我曾經如此困惑
But I was in the middle of
但卻又身處其中
Something I forget now
那些我早已遺忘
But I've seen too little of
但是我看見的太少

The last time
最後一次
You fall on me for anything you like
妳無所謂地傷害我
Your one last line
妳的最後一句對白
You fall on me for anything you like
妳無所謂地傷害我
And years make everything alright
而時間讓一切平復
You fall on me for anything you like
妳無所謂地傷害我
And I no I don't mind
而我並不,並不在意

This is the last time
這是我最後一次
That I will show my face
出現在妳面前
One last tender lie
最後一個溫柔的謊言
And then I'm out of this place
從此我便離開這裡
So tread it into the carpet
所以,讓地毯將一切蓋上
Or hide it under the stairs
或者把所有藏在樓梯下
Say that some things never die
告訴我有些事情從不死亡
Well I tried and I tried
是麼,我試了又試

沒有留言:

張貼留言